איך לכתוב על נושאים משעממים?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לכתוב על נושאים משעממים

כמעט כל כותב תוכן מכיר את הרגע הזה שבו מבקשים ממנו לכתוב על נושאים "מרתקים" כמו חברות ניקיון או מגנטים לאירועים כדי לקדם את האתר של הלקוח בגוגל. לא ניכנס לסיבות שבגללן מאמרים כאלו עדיין תורמים לקידום (לפחות בגוגל ישראל),  אבל כן ניתן מספר טיפים שיעזרו לכם לכתוב גם על נושאים משעממים ולהפיק תוצאה משביעת רצון בלי להירדם על המקלדת.

להימנע ממשפטים שמנפחים את הטקסט

אם קראתם מאמרים אחרים בנושא שעליו אתם צריכים לכתוב, בוודאי מצאתם לא מעט משפטים שכל המטרה שלהם היא לנפח את הטקסט. לדוגמה – "הדפסות על חולצות משמשות ארגונים כמו: בתי ספר, תיכונים, עסקים ואפילו צרכים זמניים כמו ימי גיבוש עסקיים…". ברור שמשפט כזה הוא חסר כל ערך במקרה הטוב ונראה כמו הגדרה אנציקלופדית במקרה הרע (אפילו אם היינו מגיעים מכוכב אחר והיינו רוצים לדעת מהן חולצות מודפסות, סביר להניח שהיינו הולכים לויקיפדיה…).

הכל יודעים שיש קשר הדוק בין קידום בגוגל ותוכן. אבל התוכן הזה חייב להיות בראש ובראשונה מוכוון לגולשים, ורק לאחר מכן למנועי חיפוש. התוכן לא חייב להיות תוכן שיווקי, אבל הוא בהחלט חייב להיות בעל ערך ולתת מענה מצוין לשאילתא של הגולש.

לכן, הכלל הראשון הוא להימנע ממשפטי "ניפוח" או רשימות מכולת. נכון, נורא מפתה להשתמש בהם, אבל הם לא תורמים לו לאינטליגנציה שלכם ובטח לא לזו של הקורא…

אגב, היוצאים מן הכלל הן פסקאות הפתיחה והסיום: פסקת הפתיחה יכולה להיות מעט מעורפלת על מנת לעשות טיזינג ולגרום לגולש לקרוא את יתר המאמר. פסקת הסיום מן הסתם לא צריכה בהכרח לכלול רעיונות מקוריים, אלא אם כן אתם רוצים לעשות עוד טיזינג למאמר הבא בשורות האחרונות (רעיון לא רע בכלל כאשר כותבים סדרה של כמה מאמרים).

מה מעניין את הגולש

לחשוב מה באמת חשוב לגולש לדעת

אם תשימו את עצמכם לרגע בכובעו של הגולש, תגלו שיש לו הרבה דברים שהוא רוצה לדעת גם על נושאים שנראים לכם משעממים. ניקח את הדוגמה שהצגנו בפתיחה – חברות ניקיון. הנה כמה שאלות מהירות שהגולש היה רוצה לקבל עליהן תשובות:

  • לפי מה נקבע המחיר שחברות הניקיון גובות?
  • איך אדע שהחברה משתמשת בחומרי ניקיון בטוחים שלא יגרמו נזק? למשל, לפרקטים או לשטיחים? (תשובה – חברה מקצועית בדרך כלל תעגן בחוזה את נושא הפיצוי במידה ונגרם לכם נזק).
  • למה כדאי לי להזמין חברת ניקיון לבית ולא להסתפק בעוזרת פעם בשבוע?
  • למה דווקא את החברה X ?
  • ועוד..

אם אתם לא מצליחים לחשוב על רעיונות יש כמה אתרים ברשת שיכולים לעזור לכם – למשל, אתר המקצוענים, "טוב תודה" וכו'. אלו הם אתרים שבדרך כלל מקפידים על איכות הטקסטים ובדרך כלל אפשר לסמוך עליהם שהם לא יהיו מלאים בטקסטים של גורמים אינטרסנטים או ספאם.

אפשרות נוספת היא להשתמש בהשלמה האוטומטית של גוגל או בגוגל טרנדס. רוב הכותבים פשוט יקלידו את מילות המפתח של המאמר או הנושא שלו בהתחלה, וזו יכולה להיות טעות מכיוון שבמקרים רבים, הגולשים פשוט מחפשים בתי עסק שעוסקים בתחום (למשל, חברות ניקיון בתל אביב), מה שלא ממש יתרום לסיעור המוחות שאתם רוצים לבצע.

במקום זאת, נסו להיות יותר מתוחכמים, קחו מילות מפתח דומות או השתמשו בווריאציות וחלקים של הביטויים המקוריים. לדוגמה, אם נכתוב "ניקיון" וניתן להשלמה האוטומטית לרוץ, נגלה בין היתר שאנשים מחפשים "ניקיון לאחר שיפוץ", מה שיכול לתת לנו רעיונות לכתיבה (על מה חשוב להקפיד לאחר שיפוץ בניגוד לניקוי שבועי).

בנוסף, פידבק מהלקוחות יכול להיות בערך ערך אדיר. שאלו את הלקוחות איך הגיעו אליכם, מה הם חושבים על האתר, מה היה חסר להם, מה חשוב לדעת ועוד – אלו יכולים לספק תובנות מעולות.

שכתוב מאמרים כאשר אתם נדרשים לכתוב יותר ממאמר אחד

בדרך כלל תמצאו את עצמכם נדרשים לכתוב מספר מאמרים על אותו נושא, ולכן גם אם כתבתם מאמר אחד מצוין, ייתכן שעדיין תתקשו לכתוב את המאמרים הבאים. במקרים כאלו, ההצעה הכי טובה היא לאמץ קצת את הזיכרון ולהתחיל עם עיקרי הדברים שאתם זוכרים מהמאמר או המאמרים הקודמים. רצוי מאוד לא להיות עם המאמר המקורי פתוח בצד, מכיוון שאז אתם עלולים לכתוב מאמר דומה מדי למאמר הקודם בלי שתשימו לב. באמצעות שיטת עבודה זו, ייתכן מאוד שתגלו צדדים נוספים או אספקטים אחרים שעוד לא חשבתם עליהם ויתרמו למקוריות של המאמר.

אפשרות נוספת היא למצוא 3-4 מאמרים של כותבים אחרים ולקרוא אותם על מנת למצוא אספקטים או תת נושאים שאולי לא חשבתם עליהם. חשוב מאוד שגם מבחינה טכנית (כותרות וכו'), המאמר לא יהיה דומה למאמר או המאמרים המקוריים, אלא ייכתב כולו על ידכם. הטכניקה הזו יכולה לעזור לכם גם עבור הסעיף הקודם. אם אתם עדיין חוששים ורוצים להבין מה מוגדר על פי החוק כהפרת זכויות יוצרים ומה לא, תוכלו לקרוא את המאמר המצוין של יורם ליכטנשטיין בנושא, שימו לב במיוחד לסעיפים 1 ו – 2 שעוסקים ספציפית בטקסטים.

אגב, בשפה האנגלית ישנן גם תוכנות הידועות בשם "ספינרים" ומאפשרות להחליף מילים מסוימות במילים דומות באופן אוטומטי או אוטומטי למחצה (כאשר אתם בוחרים את המילה החלופית). מיותר לציין שהשימוש בתוכנות אלו לא מומלץ מכיוון שהמאמרים עצמם יוצאים מאוד דומים למקור והאיכות נמוכה למדי.

בהצלחה!

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!