איך תוכן איכותי מסייע לבניית אסטרטגיה שיווקית?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

בשנים האחרונות נראה כי חלה מגמת עליה בכל הקשור לכתיבת תוכן שיווקי, ונראה כי ארגונים גדולים בישראל ובעולם מחזיקים בכותבי תוכן וקופירייטרים In House שיאפשרו להם בכל רגע נתון לשווק את הארגון על ידי כתיבת תוכן. מגמה זו הולכת וצוברת תאוצה, ונראה כי גם חברות קטנות ובינוניות לומדות תוך כדי תנועה את חשיבות התוכן והשפעתו על קידום ושיפור תדמית החברה ברשתות חברתיות, באתר החברה ובכל מקום אפשרי.

אז מהו התוכן המדובר?

תוכן הוא עולם שלם בפני עצמו, החל מכתיבת סלוגן מנצח, דרך כתיבת תוכן לאתר החברה ועד ניוזלטרים שנשלחים ללקוחות באופן שוטף. למעשה, כל מסר שהחברה מוציאה הוא תוכן המשפיע על תדמית החברה ועל האסטרטגיה השיווקית שלה. אם כך, נראה כי לא בכדי נאמר ונכתב אלפי פעמים – "תוכן הוא המלך", אך יש לזכור כי בעידן של היום היצירתיות היא "המלכה".

כל השלבים לבניית אסטרטגיה שיווקית על ידי תוכן:

1 . אסטרטגיה נכונה מתחילה במרחב הפרטי של כל עסק – באתר החברה. האתר הוא "הפנים" של העסק, כך שכל הכתוב בו משרת את הלקוח בזמן אמת, עוד בהיותו רק לקוח "מתעניין". לקוח המעוניין לרכוש שירות או מוצר, או בכלל לעשות עסקים עם חברה מסוימת, רוצה להבין בצורה מוחשית מה החברה מציעה ומי היא בכלל. כאן משחק תפקיד חשוב המלל של "אודות" החברה, המלל הנכתב בדפי הקטגוריות, מידע אינפורמטיבי על שירות/מוצר ועוד.

חשוב לציין כי תוכן שאינו די ברור ללקוח או נכתב בצורה "חובבנית", עם טעויות כתיב (לא עלינו) או בכלל בצורה שאינה מתאימה למוצר/שירות, ירחיק את הלקוח וחבל. לכן, השקיעו וכתבו תוכן מושך, איכותי, קליל וכמובן ללא טעויות כתיב.

2. סלוגן מנצח – סלוגנים מושקעים הם בלתי נשכחים. מכירים את הסלוגן "טעם החיים"? טוב, כמובן שלא ניתן לפספס שהסלוגן שייך ל"קוקה-קולה", או "טוב שההגה בידיים של אגד", גם את הסלוגן הזה לא ניתן לפספס. אבל מה כל כך מיוחד וחשוב בסלוגן? הוא יאפשר לכם להיות בלתי נשכחים, הוא יסייע ללקוח לדעת בדיוק מה אתם נותנים, מי אתם ומה הערך המוסף שלכם.

3. תוכן שיווקי לדפי נחיתה, ברושורים וניוזלטרים – כאן הסיפור הוא כבר שונה לחלוטין. תוכן שיווקי ממוקד חייב להיות בעל מסרים קצרים, מניעים לפעולה וכאלה שיאפשרו לגולש להשאיר פרטים או ליצור קשר הכי מהר שאפשר. כאן נכנסת לתמונה "המלכה היצירתית". עליכם לכתוב כמה שפחות מילים, אבל כל מילה חייבת להיות "בצבע".

4. ניהול בלוג – בלוג מאפשר לכם להיות גורו בתחום שלכם והוא ללא ספק כלי שיווקי מספר אחד בעידן הדיגיטלי. למה? מכיוון שזו דרך נהדרת לגרום ללקוחות להבין שאתם הכי טובים בתחום שלכם, ומכיוון שבבלוג תוכלו לתת לגולשים מדריכים, טיפים ומידע ששווה זהב. בדרך זו לקוחות ימתגו אתכם ויבינו שיש להם עסק עם גורו מקצועי בעל ידע רב.

אבל איך מנהלים בלוג? פשוט מאוד. כיום ניתן לפתוח בלוג ללא תשלום במגוון מקומות ברשת: בסלונה, בוורדפרס, בבלוגר, באתר שלכם (פשוט להוסיף קטגוריה של "בלוג") ועוד דרכים שונות. אז קדימה, תתחילו לשפוך מהידע שלכם, תתפלאו, אבל זה עובד!

5. תוכן ברשתות חברתיות – רשתות חברתיות מאפשרות לכם להיות בקשר עם כל מי שאוהד את הדף העסקי שלכם ובכלל עם כל מי שרק תרצו. טוב, כאן אין יותר מדי דרכים לשמור על קשר חוץ מתוכן, לכן התחילו לכתוב פוסטים, סטטוסים לפייסבוק וכל מה שיאפשר לכם לבנות אסטרטגיה בצורה נכונה.

איך עושים זאת? תנו לגולשים טיפים מדליקים הקשורים לתחום שלכם (ממש בכמה משפטים), צרו קמפיינים ממומנים ובקיצור, היו חברתיים!

לסיכום, אחזור שוב, "תוכן הוא המלך, אך היצירתיות היא המלכה". ככל שתהיו יצירתיים יותר על ידי כתיבת תוכן, כך תוכלו לבנות אסטרטגיה מנצחת, כזו שתאפשר לכם להימצא בחזית התחום ולגרום לכל מי שנחשף לתוכן שלכם להבין שמדובר בחברה איכותית, כזאת שכדאי לעשות איתה עסקים!  

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!