הגיע הזמן לנפץ: 5 מיתוסים על כתיבה שיווקית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מיתוסים קיימים בכל תחום, ותמיד מוציאים מדעתם בעלי מקצוע הנמצאים מעבר השני של המתרס (מול הלקוח כמובן). אז כן, הפעם החלטתי להוציא ממש כאן את הקיטור ולהביא לכם כמה מיתוסים על כתיבה שיווקית שאספתי במהלך השנים.

1. רק עסקים מתחומים מסוימים יכולים לעשות כסף מכתיבת תוכן

זהו בהחלט אחד המיתוסים הנפוצים ביותר על כתיבה שיווקית. רבים חושבים כי רק בתחומים מסוימים ניתן לעשות כסף או ליצור לידים מתוכן כמו בתחומים הפופולריים אופנה, נדל"ן, טכנולוגיות וכו'. חשוב להבין שאין כל קשר לתחום שאתם עוסקים בו. כתיבה חכמה וחמימה תיגע בכולם, גם בקהל יעד השייך לגיל השלישי וגם למוסכניק שמעוניין לרכוש מכונת דשא לגינה שלו.

היופי בכתיבת תוכן הוא שהיא מתאימה לכולם ונחשבת לדרך נהדרת ליצירת אינטראקציה ובניית מערכות יחסים עם לקוחות. ולא, אתם ממש לא צריכים שנים של ניסיון כדי לשבת לכתוב דבר מה ללקוחות שלכם! אז מה כן צריך? לנהל בלוג אישי, לכתוב פוסטים ברשתות חברתיות ולהשתדל להתמקד פחות בקידום עצמי (לדחוף מוצר או שירות), אלא להתמקד בהבאת ערך מוסף לגולש.

2. הכמות חשובה יותר מהאיכות

תפיסה מוטעית נפוצה בהחלט, הרי כמות המילים כלל אינה רלוונטית. כתיבה שיווקית צריכה לדבר אל הלקוח בגובה העיניים ובשפה שתאפשר לו להבין מה אנחנו משווקים/מוכרים או רוצים ממנו לבצע. נכון שגוגל רוצה תכנים ארוכים כדי לקדם את האתר ודורשת לפחות 300-400 מילים. אבל, ויש כאן אבל גדול – רוצים לשפוך מידע? אין בעיה, עשו זאת בקטגוריית המאמרים או בבלוג באתר – בשום אופן לא בדף הבית או בדפים הפנימיים!

פעמים רבות לקוחות מבקשים ממני לכתוב מספר מסוים של מילים בדפים הפנימיים של האתר (בקטגוריות המדברות על המוצר) ואז אני שואלת אותם: "אם תרכוש מצלמה חדשה, מה היית רוצה לקרוא? כמה שורות קצרות המסבירות כיצד להפעיל את המצלמה או דף A4 'מפוצץ' בטקסט? זהו, כך הבעיה נפתרת.

אז חברים, איכות תמיד חשובה יותר מאשר כמות. לכל מילה צריך להיות מטרה והיא – להביא ערך לגולש.

3. תוכן מעניין מדבר בעד עצמו ויביא לבד טראפיק

פעמים רבות לקוחות מבקשים ממני לכתוב להם תוכן ויראלי, כלומר תוכן מעניין שיביא טראפיק. עד כאן הכל טוב ויפה, אבל אני תמיד אומרת להם שהכתבה יכולה להיות מדליקה לגמרי, אבל תוכן מעניין הוא לא מספיק. כדי שיראו אותו יש צורך לקדם אותו!

איך מקדמים? דבר ראשון מעלים את הכתבה לדף הפייסבוק של החברה, משתפים בקבוצות רלוונטיות, מבצעים קידום ממומן בפייסבוק עם טרגוט נכון לקהל היעד הרלוונטי. אופציה נוספת אבל יקרה יותר, היא לקדם את הכתבה באאוטבריין או בטאבולה ולייצר טראפיק נהדר לאתר, אבל אל תשכחו להוסיף טופס מילוי פרטים מתחת לכתבה.

4. התוכן חייב להיות שיווקי ומניע לפעולה

פעם, ואפילו עד היום, אנו מקבלים לביתנו פלאיירים של בעלי מקצוע מתחומים שונים ועליהם סיסמאות – "שירות ללא תחרות", "מקצועיות זה אנחנו" ועוד פנינים שכאלה. אז אני חושבת שבהחלט אפשר לנפץ את המיתוס שתוכן חייב להיות שיווקי ומניע לפעולה במכוון, אלא אפשר לכתוב את הדברים בצורה אחרת. למשל, במקום לכתוב "אנחנו מעניקים שירות נהדר", אפשר  לכתוב – "צוות החברה מטפל בכל לקוח כאילו הוא בן יחיד", או "מלווים את הלקוח לאורך כל הדרך, החל מבחינת המצב הקיים, דרך מתן פתרון וכלה במעקב לשיפור התוצאות".

5. כותבת תוכן לא יכולה לכתוב בתחום שאינה מכירה 

אין ספק כי בתור כתבת תוכן זהו המשפט שאני שומעת לא מעט: "את לא מכירה את התחום, איך תכתבי לי תכנים?". אז בואו נעשה סדר. ראשית, כתב תוכן נעשה חד יותר עם הזמן ומפתח יכולות למידה מהירות. שנית, כל דבר אפשר ללמוד על ידי מחקר מעמיק. דבר נוסף, ככתבת אני נעזרת רבות בלקוח, הן מבחינת קבלת חומרים, ראיון טלפוני ופשוט מארגנת את התכנים בצורה נכונה ומוסיפה להם את הטאץ' שלי.

ו… לסיכום 

אין ספק כי לוקח זמן לבנות אסטרטגיית תוכן יעילה, אבל מצד שני אין ספק שזה גם שווה את המאמץ בגלל הטראפיק וגם בגלל הסיפוק האישי. לדעתי, שיווק על ידי תוכן הוא אחת האסטרטגיות הטובות ביותר לטווח הארוך, משום שאנו חיים בעידן של צרכני תוכן מושבעים המסתובבים יום יום עם הסמארטפון כדי לקבל עוד ועוד מידע, עוד טיפ, עוד המלצה ואולי עוד כתבה לשתף ולשלוח לחבר. בקיצור, היו שם ראשונים לספק להם את המידע.

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!