הקלישאות המאוסות שהן בכלל לא קופירייטינג "מאגניב"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוך כדי כך שאני גולשת ברשת כדי להתעדכן בטרנדים ולראות מה חדש בעולם התוכן, עוצרות אותי פתאום שתי מודעות פרסום בפייסבוק שהודיעו לי על "מהפכה בעולם ה…". המהפכה הזאת הצליחה להפוך אותי נגד הקונספט של מהפכות בכלל. כמה כבר העולם הזה צריך לעבור? נראה כי כל חברה שהחליטה לשווק משהו פתאום החליטה להפוך את הרשת ולהוציא אותי משלוותי. המשכתי לרפרף ושלפתי מזיכרוני כמה מהפכות ומהפכים שטרדו את שלוותי, מהסוג שהפך לקלישאות מאוסות שדי חוזרות על עצמן. אם כבר מהפכה, לא הגיע הזמן שמישהו יפסיק להפוך לנו את העולם, באמת או רק בכאילו?

מצוינות בשיווק היא ההפך מקלישאה!

אז כן רבותי, כדי לכתוב משהו שאינו קלישאתי יש צורך במעט שאיפה למצוינות שאינה הופכת להפרעת אישיות מוחלטת כמו פרפקציוניזם, אלא לפחות יגרום ללקוח פוטנציאלי לעצור ולחשוב מעט ולהבין שמדובר בקופירייטניג מושקע. נכון שקלישאות אינן מתות אלא רק מתחלפות, אבל בעידן כזה חברה המעוניינת לבלוט מעל כולם צריכה להיות קצת יותר מתוחכמת ולשמור מרחק מקלישאות.

בדיוק משום כך, חובה עליכם להיות מבריקים ולהימנע מהקלישאות הבאות:

"מצאנו את נוסחת הקסם ל…" – נוסחת הקסם שייכת לקוסמים וכולם יודעים שהנוסחה שלהם היא זריזות ידיים. אז די.

"חשיבה מחוץ לקופסה" – על הקופסה הזאת התיישבו כבר כל כך הרבה מחשבות שהיא נמעכה סופית. נקסט!

"שברנו את המונופול" – מונופול לא מזכיר לאף אחד סיטואציה רצינית, מלבד משחק המונופול הבדיוני ששיחקנו בו בילדותנו. כל מה שעשינו זה לרכוש דירות בכל הארץ ובסוף אולי הפכנו את המשחק מעצבים.

"מיליארד סינים לא טועים" – עם כל הכבוד לסינים ויש לי הרבה כבוד אליהם, לא הייתי ממהרת לרכוש מוצר סיני למרות שבקטלוג באתר צמודה אליו המילה "איכותי", משום שאם מיליארד סינים יכולים להרשות לעצמם את זה מי מספיק לעשות בקרת מוצר?

"הצטרפו למאות לקוחות שכבר נהנים מהשירות שלנו" – אתם בטוחים שיש לכם מספיק כוח אדם לספק שירות סבלני, קשוב, אכפתי ומקצועי לעוד כמה אלפים? לא, כי כולנו יודעים מה עשו למוקדי שירות כשפרסמו הקלטות של השיחות עם המוקדנים שלהם שקרסו תחת עומס המצטרפים.

"עשרת הדיברות ל…" – משה רבנו שבר את לוחות הברית פעם אחת ועלה להר שוב. כלומר, טכנית, יש לפחות עשרים, אם כבר מדייקים בספירה.

"חרטה על דגלה" – יחסית למדינה שיש בה ויכוח נוקב בין מחנות על הזהות הלאומית שלה מעניין שפתאום לכל חברה יש דגל והיא מניפה אותו לראש התורן וחורטת עליו חירטוטים שלמים. אז ככה, דגל עשוי מבד וכל מי שינסה לחרוט עליו יחורר אותו ויקרע אותו לגזרים. נסו להיות הגיוניים ולהחליף את הדגל בניסוח הבא "החברה שמה לעצמה מטרה להעניק…"

"רק למביני עניין" – מזתומרת מביני עניין? ואם אני לא מבינה, אני טיפשה? לא, כי אני מבינה מצוין שלא מתאים לי לקנות ממי שלא מסביר.

"ביצי הזהב של התרנגולת" – חכו שגדודי הטבעונים יגלו את ההתעללות הנוספת בהאבסת תרנגולות סוללה בזהב, ואז נדבר.

"הגודל לא קובע" – כבר אין צורך לפרט מהי המשמעות של הביטוי, אולי יש כאן קטינים, וגם כי כבר הבנתם. אז הגודל לא קובע או כן קובע, מה שבטוח הוא מאוס.

"רק כדי לסבר את האוזן" – גם את זה ראיתי בפרופיל חברה ואצטט "רק כדי לסבר את האוזן, אנו אחת החברות המובילות בתחום…". אם צריך לסבר את האוזן, חברים, אתם לא מובילים שום דבר. אתם זקוקים להערכה מחדש של המוניטין שלכם.

"חברה חלוצה בתחום" – תקופת החלוצים תמה. תסבירו לנו למה היא הכי טובה ולא למה הייתה כזאת.

"שירות בסטנדרט אחר" – זוהי הדרך הכי מתנשאת לומר שאתם לא רוצים ללכלך על השירות של אחרים מבלי לומר זאת מפורשות. סטנדרט אחר יכול להיות גם נפילה לכיוון מטה, אגב, ולא רק נסיקה לעבר המצוינות.

"מאממת!" – לא, די עם זה, בבקשה. גם לא דאחקות על פקאצות ומי שלא טוב לו יום טוב לו. זאת רמה שמתאימה רק לאינסטוש של כאלה, לא לתוכן שיווקי רציני שמנסה להיות עממי.

"בגובה העיניים" – מאותו בית מדרש של המאממים למיניהם. דברו רגיל, דברו מכובד, אל תניחו מראש מהו גובה העיניים של הקהל שלכם משום שזה עלול לפעול כבומרנג.

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!