הקמתם אתר? תתחדשו! איך כותבים תוכן שיווקי אפקטיבי?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הקמת אתר אינטרנט היא משימה מורכבת העוברת בין מסע מרתק, ממש בניית התדמית האישית של העסק. אז מתכנת או חברה לבניית אתרים כבר מצאתם, את העיצוב שכל כך רציתם, כזה שמאפיין את אופי המוצר או השירות שלכם. אבל מה קורה עם כתיבת תוכן לאתר? מסרים מניעים לפעולה? אולי גם כתיבת פרופיל חברה שמסביר באלגנטיות מיהן הנפשות הפועלות?

כן, כל אלה הם בהחלט יכולים להפוך למשימה מורכבת, כזאת שתעכב את עליית האתר לאוויר. בונה האתרים או החברה יתחננו שתעבירו תכנים כי האתר תקוע, אתם מחפשים את המילים הנכונות, ואופס… הן נעלמות. כן, קשה לכתוב תוכן על העסק שלכם ולהציגו בצורה אטרקטיבית לגולש. גילוי נאות: גם אני התקשיתי לכתוב לעצמי פרופיל חברה ולכן נעזרתי בקולגה. רק אציין שכתבתי עשרות ואפילו מאות כאלה עבור לקוחות החברה שלי, אבל כשהדבר הגיע אלי, קיבלתי רגליים קרות.

אז מה עושים וכיצד צולחים את האתגר?

פעמים רבות אני שומעת מלקוחות שלי "לא ידעתי שקיים שירותי כתיבת תוכן בכלל", כן, מסתבר שאנשים רבים לא יודעים שהאפשרות הזאת קיימת והשוק רווי בכותבים שישמחו לבצע זאת עבורם. אם בכל זאת החלטתם 'להפיל' את המשימה על כותב/ת תוכן, כך תכינו לו/ה הוראות מסודרות:

נתחיל עם גולת הכותרת -עמוד הבית

עמוד הבית הוא הפנים של העסק שלכם בפני הלקוחות, ולכן זהו העמוד החשוב ביותר!

עמוד הבית יכלול טעימה מכל דבר, החל מאודות הפעילות העסקית, תחומי ההתמחות, משפטים המניעים לפעולה, מסר ראשי חד וברור שמספר לגולש לאן הוא הגיע, צור קשר וכו'. לרוב, עמוד הבית באתרים חדשניים (בתבנית וורדפרס), יהיה בנוי מחלוקה לאזורים הכוללים טקסט/ויזואליה/אייקונים וכדומה. את הטקסטים יש להתאים לאווירה העיצובית של האתר, תוך דגש על תוכן הבנוי בהיררכיה נכונה.

דוגמה לעמוד הבית:

אודות/פרופיל חברה

את אודות החברה יקראו גולשים המעוניינים לבצע אתכם עסקים, היות ועמוד הבית הציג בפניהם את אופי הפעילות שאתם מציעים, הכתיבה במקרה זה חייבת להיות מדויקת, מרשימה וכזאת שתציג את הפעילות שלכם באופן מקצועי. האודות יכלול את תמצית פעילות החברה, מידע על המייסדים, חזון וערכים, אג'נדה, אבני יסוד, מידע, בידול ונגיעה בשירותי/מוצרי החברה.

דוגמה לאודות החברה:

דפים פנימיים/קטגוריות

עמודים פנימיים, הם תחומי ההתמחות של החברה. לדוגמה, תחומי ההתמחות של משרד עו"ד לענייני מקרקעין עשויים להיות בין היתר תמ"א 38 (התחדשות עירונית), ליווי ברכישת דירה, ייצוג חברות נדל"ן, מיסוי מקרקעין וכו'. על המשרד לפרט בעמודים הפנימיים מה כולל כל שירות/התמחות. לרוב, בעמוד הבית יוצגו אייקונים או באנרים המפרטים בקצרה את השירותים וכאשר הגולש יקליק על "קרא עוד", או על האייקון – הוא יעבור לעמוד הפנימי ויקבל מידע נוסף.

עמודים פנימיים נועדו לשתי מטרות; לפרט לגולש באופן מקצועי את השירות הספציפי בו הוא מתעניין וגם כדי למנוע עודף מידע בעמוד הבית. המטרה היא להשאיר את עמוד הבית "נקי" ולהניע את הגולש/הלקוח הפוטנציאלי לשירות הספציפי בו הוא מעוניין, מבלי לעייף אותו.

דוגמה לעמוד פנימי:

מאמרים/כתבות לבלוג

כתבות לבלוג ומאמרים נועדו לשתי מטרות: הראשונה היא להעניק לגולשים מידע מקצועי בעל ערך מוסף, וכך למעשה לאפשר להם להגיע לאתר. המטרה השנייה, לקדם את האתר במנועי החיפוש השונים. קידום אורגני הוא תורה שלמה ולכן אנו לא נכנס כעת לעובי הקורה, רק אסביר לכם שתוכן איכותי הוא אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על קידום האתר.

דוגמה לכתבות לבלוג:

לסיום, הבאתי בפניכם דוגמה לרשימה מסודרת להעברה לכותב/ת לאתר של רואה חשבון:

עמוד הבית

5-6 אזורים, ביניהם אודות מקוצר, 4 תחומי התמחות (המפורטים בהמשך), 3 משפטים ראשיים לסליידר ומשפטי הנעה לפעולה. מובן שאפשר לפרט כאן יותר וגם להגיש לכותב/ת סקיצה של האתר.

דפים פנימיים (התמחויות המשרד)

  1. שירותי ראיית חשבון
  2. דו"חות שנתיים והצהרת הון
  3. שירותי הנהלת חשבונות
  4. חשבות שכר
  5. שאלות ותשובות

אודות החברה

מומלץ לצרף פרטים בסיסיים על החברה כמו: שנת הקמת החברה, שמות המייסדים, ניסיון קודם של המייסדים, בידול ביחס למתחרים, חזון, אג'נדה וכו'. לרוב, כותב/ת התוכן יבצע ראיון טלפוני וייקח ממכם את הפרטים הרלוונטיים.

מאמרים:

חשוב מאוד לציין את כמות המילים הרצויה, לצרף הנחיות/מאמרים דומים, מילות מפתח רלוונטיות לקידום אורגני וכו'.

נושאים למאמרים המבוקשים:

  1. ההבדל בין עוסק מורשה לעוסק פטור (400 מילים)
  2. 5 טיפים לבחירה רואה חשבון

בהצלחה!

עדין מסתבכים? אשמח לשוחח עמכם ולסייע ללא התחייבות!

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!