מילות מפתח לקידום: כך תפתחו דלת ללקוחות חדשים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כתיבת תכנים היא עולם שלם המתובל בהומור, יעילות, מיקוד או שילוב של כל השלושה יחד לכדי שלמות. השלמות המדוברת היא המטרה הנחלקת לשני אלמנטים עיקריים: לאפשר לגולש לגלות מה אתם מציעים ומהו הערך המוסף שהטקסט שלכם מעביר, והאלמנט השני הוא יעילות והגעה לקהל היעד המדויק. עליכם לחשוב שהתוכן שלכם שואב את סוג התנועה המדויק על ידי מיקוד מילות המפתח הנכונות.

22 אותיות (ללא הסופיות), כל כך הרבה סלנגים וצירופים, איך נדע אילו מילות מפתח רלוונטיות ואיך דוחפים אותן בטקסט באופן טבעי?

ראשית, נעשה סדר. קידום אורגני מבוסס ברובו על כתיבת תוכן וביצוע פעולות אקטיביות שונות מצד המקדם, כגון הוצאה והכנסת קישורים בצורה מאוזנת ועוד. אספר לכם סוד קטן, אני לא מקדמת את האתר שלי באופן אקטיבי, אלא מעלה מפעם לפעם כתבות תוכן איכותיות שמדרגות אותי בביטויים רלוונטיים לתחום שלי בדף הראשון של גוגל.

כרגע נתמקד בכתיבת התוכן שהוא הבסיס לקידום אורגני והגעה לקהל יעד.

לתכנים שאנו כותבים יש שתי משמעויות:

  1. להגיע לקהל היעד שלנו על ידי חשיפת תכנים מקצועיים.
  2. להגיע לקהל הגולשים שחיפשו דבר מה בגוגל.

כל אחד מאתנו פונה יום יום למנוע החיפוש של גוגל במטרה לחפש תשובות לשאלותיו, לרכוש דבר מה, לקבל מידע מסוים עם מוצר/שירות/תחביב או כל דבר אחר. במהלך החיפוש אנו נתקלים במגוון תוצאות, כאשר לכל תוצאה יש כותרת טייטל המסבירה בכמה משפטים את התוכן. לעתים התוצאה יכולה להיות כתבה, לינק לרכישה, דף נחיתה וכו'. חברת גוגל מעוניינת להיות "מרכז מידע עולמי" ולכן היא תקדם בצורה אורגנית תוצאות איכותיות. מהן תוצאות איכותיות? תוכן עם ערך מוסף שגוגל סבורה שהוא המידע הנכון להציג לגולש בתוצאות הראשונות וכזה שיש בו מילות מפתח קשורות לתחום החיפוש של הגולש.

מילות מפתח רצויות לעומת מילות המפתח שאנשים משתמשים בהן בפועל

אחד האתגרים של בעלי אתרים הוא בחירת מילות המפתח הנכונות וממוקדות. לעתים כותבים  מתמקדים במילות מפתח שנראות להם רלוונטיות, אך לא תמיד הן מילות מפתח שלקוחות אכן מחפשים במנוע החיפוש של גוגל בתחום הספציפי שלהם. ייתכן שהביטוי אכן רלוונטי, אבל יש בו פחות נפח חיפוש. לדוגמה, "כתיבה שיווקית" היא ביטוי שנראה הגיוני, אך ייתכן שנפח החיפוש של "קופירייטר" הוא גדול יותר, או אולי "כתיבה לאתרים". דוגמה נוספת היא "אופניים חשמליים", אכן כך כותבים את הביטוי, אך רבים אינם מודעים לשגיאה ומחפשים "אופניים חשמליות", כלומר עם טעות תחבירית. מה זה אומר? שאם בעל אתר של אופניים חשמליים לא ישלב את שני הביטויים יחד, ייתכן כי לקוחות לא יגיעו לאתר שלו. תחשבו על זה.

לקחת הימור, זה כל הסיפור

בחיים לוקחים הימורים, אצלי ברוב המקרים זה עובד. ההימור הטוב ביותר ללכת על מילות מפתח "זנב ארוך" במקום מילות המפתח שנראות לנו הגיוניות. רק לסבר את האוזן, בביטוי זנב ארוך, מדובר ביותר מ-70% מהתנועה במנועי החיפוש, ולכן מדובר במשאב יקר ערך ולרוב פחות תחרותי שיכול להביא לטרפיק עצום. דוגמאות לביטוי זנב ארוך: "איפה אפשר לרכוש מצלמות גו פרו", "תיקים למחשב נייד במבצע", "חדרי שינה זולים", משרדים להשכרה בתל אביב", "פיצה משפחתית בקריית אונו" וכך הלאה. אם אין לכם ביטויי זנב ארוך, זה הזמן לייצר תוכן חדש באתר.

 

שפה עממית ברשתות חברתיות ככלי ליצירת טרפיק

אנשים לא רק מקליקים מילות חיפוש במנוע של גוגל, אלא נעזרים גם במדיה החברתית כדי למצוא את מבוקשם. חלק בלתי נפרד ממחקר מילות מפתח הוא לכתוב מילים מסוימות וביטויים שרלוונטיים לרשתות החברתיות, כאלה שיכולים לשנות באופן דרסטי את סגנון התוכן. ברשתות חברתיות השפה יותר "חברתית" או במילים פשוטות יותר "עממית". כדי למצוא את העסק שלכם במנוע החיפוש ברשתות חברתית, ייתכן כי אנשים יקליקו מילים או ביטויים שונים ממנוע החיפוש של גוגל, ולכן כדאי לחשוב בעת כתיבת פוסט על מילים יותר עממיות. לדוגמה, במקום "טיפול פנים" "טיפול לפנים", במקום "גירושין בהסכמה" – "מגשרת", "יועצת הנקה" – "ייעוץ להנקה" וכך הלאה. בקיצור, כאן הפוסטים יוכלו לעשות את העבודה, ולכן יש לשלב בפוסטים מילות מפתח נוספות שיוכלו להגדיל את החשיפה ולבדל אתכם ביחס לאחרים.

לסיכום, לפעמים שינויים קטנים עושים את ההבדל. נכון שיש לנו כלים ונתונים המנתחים לנו את מילות המפתח ממש לפרטי פרטים, אבל ללא חשיבה יצירתית, די קשה לייעל ולחסוך בעלויות הקידום. נזכיר כי מילים תחרותיות הן אתגר לא פשוט, ולכן בעזרת מחשבה קצת שונה אפשר לייצר אסטרטגיה שונה ולסחוף קהל יעד נוסף. זכרו, התוכן שלכם הוא זה שיזמן את הגולשים שלכם. תכתבו, תהיו יצירתיים, הלקוחות כבר יגיעו. מניסיון אישי.

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!