סוד הצלחת המכירה טמון בחוויית הלקוח שלכם מהכתיבה השיווקית / סיפור אישי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מי שמכיר אותי מקרוב יודע שאני אוהבת ללמוד דברים חדשים דווקא בסיטואציות שונות ולא שגרתיות שקורות לי ביום יום. את אותן סיטואציות אני מכניסה בדרך לא דרך לאתריהם של לקוחותיי או לכתבות שאני כותבת למענם, וכך מתחברת לגולשים. כן, דווקא הדברים הקטנים שאינם קונבנציונליים בכתיבה הם אלה שגורמים לגולש להזדהות עם בית העסק, וזאת בניגוד לדעה הרווחת שהיא בעד "תוכן שיווקי קר ופלצני" הרחוק ממני שנות אור.

בחודש אוקטובר אני מתחתנת. אמנם אירוע מצומצם, בכל זאת פרק ב' (תודה על האיחולים), ודווקא בסיבובים בין האולמות מצאתי תובנה נהדרת. הלכנו יחד, בן זוגי ואני, לראות כמה אולמות המתאימים לסטנדרט שלנו. פגשנו אנשי מכירות ממולחים שכל מה שרצו הוא לסגור לנו אירוע כמה שיותר מהר ובמחיר כמה שיותר גבוה כדי לסגור עניין.

מפה לשם, הגענו לאולם מקסים די דומה לשאר האולמות שרצינו, אבל שם איש מכירות הוביל אותנו בצורה יוצאת דופן, עד כדי שהייתי חייבת לכתוב על זה. כבר בכניסה למשרדי האולם הוא קיבל אותנו בסבר פנים יפות, כמעט כמו כולם. כשירדנו לראות את חלל קבלת הפנים באולם, איש המכירות תיאר לי בצורה מדויקת כיצד האירוע שלי ייראה: "מהשביל הזה את תלכי בשמלת הכלה, נפרוס לך שטיח לבן צח, מכאן האורחים שלך ייכנסו, כאן הם יבלו את זמן קבלת הפנים".

כל זה היה ברחבת קבלת הפנים הצמודה לחופה. כאשר נכנסנו לאולם, הוא הסביר לנו כיצד השולחנות ייראו: "בגלל שיש לכם מספר מוזמנים קטן, נעצב לכם את החלל בצורה כזאת וכזאת כדי שהוא ייראה מרווח, נשים כאן ארבעה שולחנות, כאן שניים וכו'. אתאם לך עם המעצב ותבחרי את צבעי המפיות שאת רוצה".

אבל מה באמת היה שונה שם מכל השאר?

איש המכירות הכניס אותי לחוויה אמיתית ואפשר לי לחוות כיצד האירוע שלי ייראה ספציפית, ולא באופן כללי כפי שיתר אנשי המכירות באולמות אחרים עשו. הם למעשה "מכרו לי את האולם" ולא את האירוע שלי. מובן שסגרנו באותו אולם, למרות שבפועל אולמות אחרים הציעו לי סטנדרט דומה.

את הדוגמה לסיטואציה אני רוצה דווקא להוביל אליכם, ולהסביר לכם בעלי אתרים כיצד גישה שונה והכנסת הגולש לחוויה יכולים להמיר גולשים ללקוחות, בדיוק כמו שקרה בחוויה שלי. פעמים רבות ביצעתי שינויים באתרי לקוחותיי והחלפתי להם מסרים קרים וסטנדרטיים למסרים חמימים ויחס ההמרה משתנה פלאים.

תכל'ס, איך מובילים את הגולש דרך כתיבה שיווקית?

רבים יגידו "כן, אנחנו יודעים להוביל את הלקוח בפגישה אישית, אבל די קשה לבצע זאת דרך כתיבת תוכן שיווקי". נכון, הדבר אינו דומה לתחושה שאנו מעבירים פנים מול פנים בלחיצה היד והטפיחה על השכם, אך עדיין אפשר להביא קריצה מסוימת ותחושה חמימה דרך כתיבה. הסוד טמון בהובלה של הלקוח והכנסתו כבר בעמוד הבית או בתחילת הכתבה לתהליך המכירה. בקיצור, הכניסו מסרים חמימים שיכניסו את הגולש לתהליך הפרטי שלו, כאילו התוכן נכתב בדיוק בשבילו.

הבאתי דוגמאות למסרים בתחומים שונים:

דוגמה לחברה לבניית אתרים: "שירות שמתאים לעסק שלך בדיוק, אנחנו נאפיין לך את האתר בהתאם לאופי המותג שלך, נבצע עיצובים מניעים לפעולה ונייצר לך נכס דיגיטלי רווחי".

דוגמה למעצבת שמלות כלה: "כאן מתחיל החלום שלך. צוות הסטודיו שלנו ילווה אותך באופן אישי ביום המיוחד שלך, החל מתהליך המדידות והתאמת הגזרה למידות שלך, דרך ביצוע תיקונים על ידי תופרות מיומנות ועד לקבלת שמלת החלומות שלך ארוזה בקפידה".

דוגמה ליועץ משכנתאות: "בתהליך רכישת הדירה אנחנו נהיה לצדכם. נתכנן היטב את החזר המשכנתא המתאים לאופי ההכנסות וההוצאות שלכם, תוך הסתכלות על הרחבת המשפחה ואורח חייכם כמשפחה".

דוגמה לסופר סת"ם: "אני יודע בדיוק איזה תפילין מהודרות מתאימות לך, איכות מקסימלית וכשרות מחמירה ביותר, אל תשכח שתפילין קונים פעם אחת בחיים ובקניה הזאת אני ארצה להיות זה שמלווה אותך לאורך כל הדרך".

דוגמה למעצבת פנים: "אני מתמחה בעיצוב חללים בהתאמה מקסימלית לאישיות שלך, לסביבת המגורים שלך, הזרימה ואופי הנפשות החיות בבית. אני מתרגמת את תחושות הבטן שלכם לתכנון, ומשם לעיצוב מותאם אישית. תפקידי בתהליך הוא למקד אותך בכדי להביא ליצירה הפונקציונאלית המושלמת".

מקווה שעזרתי, בהצלחה!

 

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!