"עיריית ירושלים, ערה?" מסתבר שאנחנו צריכים להיות סופר יצירתיים בשנת 2019

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

לפעמים נראה שפייסבוק קמה לתחייה ב- 31.12 דקה לפני החגיגות והנשיקות. דווקא הפוסט "עיריית ירושלים, ערה?" ששבר את הרשת והוביל ל-34 אלף תגובות הורסות וכמעט 10,000 שיתופים, נתן לי להבין כמה מקוריים אנחנו צריכים להיות בשנה החדשה כדי ללכוד את תשומת ליבם של הגולשים. התגובות המשעשעות ואפילו הנועזות, הם חלק מהתובנות שעלינו ללמוד מכל הרשויות והגופים הציבוריים שהגיבו בכיף שלהם, ללא כל סינון מסוים, פשוט זרמו עם עיריית תל אביב.

אז כן רבותיי, פוסטים סתמיים ללא כל תחכום יותרו במקומם, ואילו פוסטים נועזים ומוזרים יגררו תגובות אינסופיות ובין היתר גם לידים ולקוחות. ריכזתי את כל התובנות שלי מהפוסט, ואיך כל בעל עסק יכול ליצור פוסט שכזה. אז שווה להישאר, יהיה מעניין!

להיות נועז זה מחייב, ובאותה נשימה מוכר!

כאשר אנו רוצים להעביר מסר כתוב עלינו להעז, אך באותה נשימה לשמור על איזון מסוים כדי שלא להוביל לתגובות חריפות. עלינו לחשוב בדיוק כמו עיריית תל אביב הממצבת את עצמה כעיר החטאים והבילויים, אליה מגיעים צעירים מכל רחבי הארץ ליהנות מהאווירה הלא מחייבת, גם במחיר של מגורים בדירת חדר מוזנחת ללא חלון. אם נתעמק במסר, נראה שהביטוי "ערה", הוא די חדש שעם הזמן הוחלף גם לביטוי המלחיץ יותר – "הרה?", בעצם סוג של הזמנה למפגש מיני קלאסי, שמאוד מאפיין את התרבות התל-אביבית.

אז מה בעצם עשתה מחלקת המדיה של עיריית תל אביב?

  • בנתה אסטרטגיה – אין ספק שהושקעה מחשבה מאחורי המסר.
  • נגעה בקהל היעד – דיברה בשפת העם (ערה?), וקלעה בול לקהל היעד של העיר.
  • התלוצצה עם חברתה 'עיריית ירושלים', והכניסה הומור.
  • לא עצרה במקום – המשיכה להגיב בפוסטים, כלומר לא הטילה פצצה וברחה.
  • התאימה את עצמה לדימוי של העיר.

כל אלה הם הפרמטרים החשובים להצלחת העברת מסרים! רבים חושבים שסתם "התפלק" להם פוסט מקורי, אבל אני בטוחה שמאחורי המסר מסתתרת עבודת אסטרטגיה רצינית שהובילה לתוצאה הכל כך מוצלחת הזאת.

אז מה אפשר ללמוד מהפוסט של עיריית תל אביב?

לא להיות בנאלים ומשעממים

באותה נשימה יכלה עיריית תל אביב לעלות תמונה מעוצבת ועליה לכתוב – "שנה אזרחית טובה לתושבי תל אביב". נראה שרוב הרשויות, חברות וארגונים עשו זאת, אם בכלל. ככל שתחשבו על מסרים שונים מהסטנדרט שאתם מכירים מהרשת, כך תהיו מקוריים. אז אל תציצי אצל מתחרים ותשכפלו את הטקסטים שלהם, אלא חשבו מה הם עוד לא כתבו!

מילה אחת שווה אלף פוסטים – היו קצרים

דבר נוסף שאפשר ללמוד מעיריית תל אביב הוא הפוסט הקצר והענייני. מסתבר שאין צורך במגילות כדי להעביר מסר, הרי למי יש כוח לקרוא, ובטח שלא ברשת חברתית כמו פייסבוק. אז מהיום והלאה, כתבו רק פוסטים קצרים וענייניים. אגב, גם כתיבת תוכן שיווקי לאתר יכולה להיות קצרה באותה מידה.

אין צורך להוסיף תמונה מפוצצת כדי לכתוב פוסט ויראלי

נכון שסרטונים ותמונות מושכים יותר את תשומת הלב של הגולש, אבל מכאן אנו למדים שלא תמיד התמונה עושה את הפוסט, אלא המסר הרבה יותר חשוב. טוב, אני לא מתכוונת שלא תצרפו תמונות לפוסטים, אבל תתמקדו יותר במסרים.

כתיבה ברוח חברתית

רשת הפייסבוק היא חברתית ואין בה מקום למסרים אגרסיביים ומניעים לפעולה! על פי נתונים, אדם ממוצע משוטט 58 דקות ביום בפייסבוק. וודאי הוא נכנס כדי לברוח מהחיים ולזכות בכמה דקות של בילוי 'וירטואלי', ולכן אין זה הזמן לדחוף לו מבצעים בצורה אגרסיבית. כתיבת המסרים חייבת להיות ברוח חברתית, חמימה, מצחיקה, שנונה, מדליקה ואפילו נועזת. נראה שעל כל אלה ענתה עיריית תל אביב בפוסט שלה.

מסרים המתאימים לאופי הארגון או העסק

המסר שעיריית תל אביב העבירה, "ערה" מאוד מאפיין את התרבות התל-אביבית ומתאים רק לה, למה? כי תל אביב ממותגת כעיר ללא הפסקה עם חיי לילה תוססים וברים הפתוחים עד לשעות הקטנות של הלילה. סתם לצורך ההשוואה, הפוסט לא יכל להתאים לעיריית ירושלים או לערים אחרות. כך גם בעסק שלכם, הקפידו לבחור במסרים המתאימים לאופי העסק, למיתוג ולקהל היעד שלכם, כך תוכלו לעורר עניין ואולי גם לשבור את הרשת כמו עיריית תל אביב.

בא לכם לקרוא את התגובות ההורסות? כנסו לדף הפייסבוק של עיריית תל אביב-יפו.

בהצלחה!

 

אודות

מחפשים את המילים המדויקות? בואו נעשה את זה ביחד.

זה אני, אתם והמילים.

שירותי כתיבת תוכן לאתרים מתחיל באפיון מקצועי, להבנת ערכי המותג, הדרישות והציפיות. יחד נבנה שפה שמדברת לקהל היעד ומניעה לפעולה.

מאמרים אחרונים

עקבו

אני זמינה בשבילכם, תשאירו לי פרטים!